27 Mart 2012 Salı

3x4

    Merhaba,

    Son günlerde muhtemel yeni eğitim sistemimiz tartışılıyor.

    Öncelikle bir şeyi çok merak ediyorum. Bu ülke neden senelerdir "gelişmekte olan" ülkeler kategorisinde ? 50 yıldır hiç mi dişe dokunur bir şey yapmadık, hala bu kategorideyiz ?

    İsveç, Avrupa ülkeleri içerisindeki en ilginç eğitim sistemine sahip ülke olabilir. Ama senelerdir bu eğitim sistemini kullanıyorlar. Ya da Danimarka, Ortaokulu bitirince 1-2 sene hiçbir işe yaramayan efterskole'de zaman öldürebiliyorsunuz, bakınca bana mantıksız geliyor. Ama en azından şimdiki nesil, onlardan önceki nesil, onlardan da önceki nesil bu sistemde okumuş, en azından oturmuş bir sistemleri var.

    Ben okula başlamadan bir kaç sene önce 8 yıllık eğitim sistemine geçildi, sonra liseler 4 yıl oldu. Bu sürede üniversite sınav sistemi defalarca kez değişti. Bunlar çoğu kez kasıtsız, daha eğitimli bir nesil yetişsin diye yapıldı.

    Ancak, artık öyle bir Türkiye'de yaşıyoruz ki, bu son olayların kasıtsız yapıldığına inanmaya imkan yok. 13-14 yaşlarındayken bir cemaat dersanesine gitmiştim. O iki sene içinde çoğu etkinliklerine katıldım. Abiler, yurtlar, yemekler.. 8. sınıfın sonunda, sınavdan önce, babamla kavga etmeye başlamıştım, nedeni tabiki din üzerineydi. Yani sadece haftasonlarını orada harcadığım halde 2 senede beynimin büyük bir bölümü yıkandı. Daha sonra, o ortamdan çıktım, ve birdaha asla girmedim. Tamamen uzaklaştım.

    Sadece haftasonları bunları yapabilecek güçte bir oluşum. Peki ya 4+4+4'deki 2. 4, yani orta okullar.. İmam hatip liseleri benzeri orta okullar açılırsa ne olacak ? 14 yaşında, sadece haftasonları orada bulunan bir çocuk bile babası dindar değil diye onla kavga edebilecek düzeye gelebiliyor. Peki 12 yaşında, alenen bu amaçla eğitilen çocuklar ne yapar ?

    3. Alman İmparatorluğu'yla ilgilenenler bilirler. Zamanında partiye üye olan aylaklar, Hitler başa geçince yönetici olmuşlar, sadece iktidara yakın diye, bir sürü havacıva adam yüksek kademelere gelmişler. Aynısı başımıza gelmeye başladı bile. Artık Galata Kulesi'nin önünde arkadaşlarımızla toplanıp canlı müzik dinleyemiyoruz. Orada 100 kişinin toplanıp etrafa rahatsızlık vermesine ben de karşıyım, ama daha önceden gidenler bilirler, genelde çok kalabalık olmazdı ve insanlar sohbet edip, kimseye rahatsızlık vermeden kendi hallerinde takılırlardı. Bu ülkede bir kesim için güzel olan her şey yasaklanıyor. Bu eskisi kadar gizlice de değil artık, çünkü artık o güce ulaştılar.

    Peki herşey bir kenara, bu gün buna karşı birşeyler yapabilecek gücümüz var mı ? Umut fakirin ekmeğidir, ama artık o da elimizden kayıp gidiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder